Saturday, February 27, 2010

*>Ummi, Kakak dan Adik-adik ku<*

ummi ku a.k.a permata hati ku...
hari ini ummi tiada di rumah..ummi ku pergi berjuang..chayok2 ummi! hehe..=)
rindunya rasa bila ummi xda di sisi kami..
semalam hati ini sgt sayu dn syahdu bila berpisah dgn mu ummi..
tidak henti2 hati ku berbicara mendoakan keselamatan dan kesejahteraan ummi sepanjang pemergian ummi ke sana..
moga ummi dlm peliharaan Allah sentiasa..amiin..

erm..memandangkan ummi xdak kt rumah hari nie, sebagai kakak yg baik hati dn rajin nie(masuk lif tekan sendiri la pulak!) kpd dua org adik yg pemalas nie(jgn marah noh k.cik ngn najiyah!hahaha....), kenalah mnjaga kebajikan mereka..=p
baru tadi ummi kol suh buat laksa..bez! 
satu announcement penting! "Wahai adik2ku, jom turun dapur!kita masak laksa perlis sama2!=)"

isk,adik sy yg nma dia najiyah sibuk gak nk nulih..nah,tulis cpt!

Naajiyah : alah....kakak saya bukn rjin sngat pun..... klu kakak saya yg kedua blik rumah, bukn dia nk buat keja pun! hrp kakak yg kedua tu ja.....

Kakak no 3 : isk,kutuk org lak naajiyah nie..mana ada smpai cm tu skali lah..

Naajiyah :  eleh....nk elak konon.... tak pa nnti sya nk jemput smua kwn kakak saya untuk buat demonstrasi untuk tengok rjin ka tak rjin, nnt bru tau....

 
Nadiah cute(adik nO.4) > Sy tulis nie sbb perasaan yg sedang 'membara' kpd seOrg kakak dn adik yg sering mengacau sy tgh study Physics..(rajinnyaaa..) dua-dua org nie dh smpai ke thp maximum penyakit nya..x hbis2 kacau Org..setiap kali bukak buku ja,ada pengacau nya..mentang2 lah cuti byk hari...dh la msk nasi gOreng sampai sakit perut(kluaq masuk tandas), masak laksa x rasa apa....kesian lah pd kami yg kebulur nie...

kakak n0 3 : bukan byk hari, tp berbulan-bulan!hahaha..alah..nasi goreng tu terpedas la..tp rasanya k.cik sakit perut tu bukan sbb mkn nasi g0reng la..xkn makn 2-3 camca nasi goreng pedas tu leh sakit perut?huhu..tp klu memg nasi goreng tu puncanya, kakak mu ini memohon seinfiniti kemaafan...mana tau laksa tu x rasa apa2? hai..masak pun dak lagi laksa tu..sapa2 nk makan mai la rumah ea..=)

Nadiah cute(adik nO.4) > maaf ada pengacau lg...kakak tu nk pi tnds sat(buang air besaq/kecik eeiiiieeeiii)...x tau nk tulis pa dah..sbb tgh mengOng buat Physics..nk sampaikan salam wat kakak hidayah yg berada di UIAM, GOMBAK master Arabic, belajar lek lOk,take care, semOga berjaya duniawi dan ukhrawi ya ukhti..uhibbuki sO much!!!hehehehe....

Naajiyah :  maaflah.... kakak sya dua org nie tk hbis2 perang mulut, yg saya nk tulis pn tk sempat, gerramm betul! tapi tk palah....dimaafkan.... lawakkn, melihat karenah kakak saya dua org ni,kn? kakak sya skrg ada kt dapur, tngh buat apa la.... kt dapur tu,buat laksa.... kot..

kakak n0 3 : hmm..adik2 ku sekalian..sudah2 la tu 'memuji' kakak mu ini..ok2,jom masuk dapur!
klu dibiarkan lg, alamtnya xmakan laksa la hari nie..hehe..

macam nie lah kehidupan seorg kak yg terpaksa melayan kerenah adik2 yg pelik2..heheee..kdg2 mengada2 tu ada jgk..maklumlah,sy nie kakak yg ..ehem2..tau2 sendiri lah ye..hikhik..

ok lah, dh pnjg sgt nie..rasanya nie lah post yg pling pnjg dlm blog sy nie..so0o0o sweeet..! =)

1 comment:

  1. slm..mana crita tentg abang?huhu..

    ReplyDelete