Thursday, March 4, 2010

::ujian itu indah::

alhamdulillah..=)
baru2 nie aku diuji..bak kata seorang ustaz, org yg diuji tandanya Allah sayangkan dia..alhamdulillah..=)
ujian boleh diberikan dlm pelbagai bentuk atau sudut. misalnya sy sndiri diuji dari sudut kesihatan,alhamdulillah.
setiap ujian itu pasti ada hikmah dan rahmat Allah yg nk sampaikan pada kita.cuma kita saja perlu mencari dn menelitinya dgn baik~

sakit yg dirasa tidak sehebat sakitnya Bilal bin Rabah yg teruk diseksa krn mempertahankan agamanya..ini baru sedikit sakitnya,sedangkan para sahabat dahulu lg byk dn hebat deritanya yg dialami demi memperjuangkan agama Islam yg tercinta ini.apatah lg Rasulullah s.a.w.subhanallah..ampunkan dosa hambamu ini ya Allah..

seorg ustazah pernah berkata, "kita kena redha dan ikhlas ats setiap ujian yg Allah berikan pada kita. setiap apa yg berlaku pada kita misalnya kawan kita tiba2 marah kat kita, tak layan kita mcm biasa, atau kawan kita tegur kita dn kita terasa, semua itu sebenarnya tarbiyyah dari Allah. Allah nk mengajar kita untuk kita jadi lebih baik sebagai seorg hamba dn seorg khalifah di muka bumi Allah, di sini kwn kita itu Allah jadikan sebagai wasilah untuk tabiyyah Allah itu sampai pada kita.masyaAllah..subhanAllah..

setiap kali teringat kata2 ustazah sy ini,pasti hati ini sejuk dn pasrah ats segala ketentuannya..kata2 hikmah ini membuatkan akal ku berfikr berlandaskan iman terhadap setiap tarbiyyah dari Allah..sungguh diri ini berharap agr dpt menyedari setiap tarbiyyah yg ingin Allah sampaikan buatku dn smoga tarbiyyah-Nya sentiasa bersama dgnku..insyaAllah..

suka sy nk kongsikan lirik lagu nie--insyaAllah-maher zain

Turn to Allah
He's never far away
Put your trust in Him, raise your hand and pray..
Ya Allah
Guide my steps don't let me go astray
You the only one that showed me the way..

1 comment:

  1. r u facing some prob???hope u do the best n be patient.InnaAllaha ma' sobiriin..

    ReplyDelete