Monday, March 1, 2010

::apa erti sayang?::

erm..
sayang ye..
x tau nk ckp mcm mana..boleh jadi panjang kalau nak hurai..
menurut seorang sahabat sy yg amat sy sayangi..katanya begini,
"sayang tak boleh dibeli, we have to earn it..bila diri disayangi dan kita sayang orang, kita akan bahagia..daripada sayang tu lah boleh membuat kita semangat untuk teruskan kehidupan..lebih2 lagi jika kita sayang Allah dan kita ytahu Allah sayang kita..." =)

8 comments:

  1. sayang??
    sensitif tul la alang klu perkataan sayang2 nih..hehe

    ucu alang rasa menyesal sebab "tuuuuuT"..Alangkah bgsnyer jk alang xmelayan perasaan sgt kan...tp itu anugerah Allah.Sekarang alang dah ok..Dan moga2 bende yang sama takkan berlaku lagi kat alang!! Doakan alang kuat
    !!

    luv u as uhibbukifillah abada abadan

    ReplyDelete
  2. yay!!akak..saya dah bleh komen!hehe~

    ooo...tu yg tnya haritu pe maksud sayang ea?hehehe..takpe2...saya saaaaaaaaaaaaaaayang akak! ^^
    bile tringat akak, tringat perkara yg mnggembirakan saya. tu rasa syng bg sy kot! =) =P

    ReplyDelete
  3. Kak Dayah comel! Saya pun sayang juga dekat akak. Sayang akak selalu. InsyaALlah. Doakan sayang ni tak pudar. Coz perasaan sayang ni anugerah Allah dan kalau dia berkehendakkan untuk hilang perasaan itu, maka hilanglah kan? Isk3. Rindulah pulak kat akak :(

    ReplyDelete
  4. to durakhyar : alg ni memg..bab sayang n0 1!!hehe..
    alhamdulillah alg dh ok..stiap apa yg kita rasa tu anugerah dn nikmat dari Allah kn? dn pada masa yg sama, perasaan tu jgk adalah ujian buat kita agr kita lebih kuat dn dekat denganNya..=) ucu sayang alg..=) saaayang bgt!

    to 'cahaya pembukaan' : akk saaaayang teha gak!! alhamdulillah,akk pun gembira dn rindu sgt bila tringat kt teha..huhu..moga rasa saayang nie wat kita dekat dgn Allah..=)

    to 'cahaya harapan kami' : betul3..moga rasa syg nie dikekalkan Allah agr ukhwah kita terus terjalin di bwh naungan rahmatNya..amiin..bez nya akk amal x lupa trademark akk..hehe..akk rindu dan saaaayang bgt amal yg ayu!!=)

    ReplyDelete
  5. ucu nak tau..alang sayang ucu
    ucu selalu berada dikala alang kesedihan...t ucu dah ada kat gombak...alang keseorangan di gombak.doakan alang kuat dan tak nangis2..
    mungkin ALLAH tarik ucu dr alang sebb Dia mahu alang bergantung hanya padaNya dan mengadu domba padaNya yang satu..setiap pertemuan dan perpisahan kita nie moga2 kerana Allah..


    tiba2 rasa sedih lak dengan lagu blog ucu nie..

    ReplyDelete
  6. alang..huhu..alg wat ucu sedih..jgn alg kata kita dh berpisah..kita xpernah berpisah hakikatnya tau..hati kita sentiasa trikat ngn tali ukhwah dn kasih syg yg jitu drNya..gembiralah alg,ucu nk tgok alg bahagia..bila alg bahagia,ucu pun akn bahagia..insyaAllah..=)

    ReplyDelete
  7. Bila waktu tlah memanggil
    Teman sejati hanyalah amal
    Bila waktu telah terhenti
    Teman sejati tingallah sepi


    tiba2 lagu blog alang nyanyi lagu tim liric nie..

    sedih berjauhan dengan ucu..
    hope we always keep in touch...

    ReplyDelete
  8. hidup tanpa mengenal erti kasih sayang memang rugi >_<

    ReplyDelete