Monday, October 4, 2010

Ijazah Sarjana Muda untuk Kakak..:)

Ahad, 03 Oktober 2010, 8.00 pagi-12.30 tengah hari..


Satu hari yang bersejarah buat kakakku, cik Hidayatul Hasanah binti Zulkifli. Alhamdulillah, kini dia telah berjaya bergelar seorang mahasiswa uia yang mendapat ijazah sarjana muda dalam pengajian Bahasa Arab. Seinfiniti kesyukuran dipanjatkan kepada Ar-Rahman dan sekalung ucapan tahniah buat kakakku.


Kakak seorang mujahidah. Sememangnya dia memiliki ciri-ciri seorang mujahidah solehah. Rajin, kuat semangat, gigih berusaha dan benar-benar mencintai ilmu. Banyak lagi sifatnya yang menyejukkan hati. Just know her by yourself, and then, you'll know how special her is...:)


Walaupun terasa letih,namun jarang diucapkannya bila yang tersayang berada di sisinya. Hanya kita yang memahami riak wajahnya yang nampak benar-benar keletihan. Senyuman sentiasa terukir di bibir. Ikhlas dia menemani yang tersayang. Whatever comes, 'family first'. 


Saat dia diuji, pasti dia tidak berhenti-henti berusaha dan berdoa mengharap pada Rabnya yang satu. Perjuangan sebagai seorang muslim tidak pernah selesai sehingga menapakkan kaki di syurga. Ujian yang mendatang banyak mengajarnya erti hidup. Dan dirinya pasti akan menjadi lebih baik,insya-Allah.


Sahabat-sahabatnya sangat menghargai dirinya,Alhamdulillah. Sememangnya aku mengharap dan mendoakan yang terbaik untuk dirinya. Sebagaimana dia ikhlas terhadap sahabatnya, begitulah jua keikhlasan sahabatnya dicurahkan untuk dirinya.Setiap kebaikan yang dilakukannya pasti akan diberi ganjaran yang terbaik dari Allah. :)


Kakak, adikmu ini sangat menyayangimu! 


convocation day at iium gombak..tahniah kak!! :D

Just for you : A prayer can go where I can't go, through prayer I can be with you without being there..I might be away from you, but my prayers are always with you my dear! :)

No comments:

Post a Comment