Saturday, February 5, 2011

" KENDURI "



Lepas akad nikah semalam, tengah hari ni sampai ptg pulak, kenduri lh kn..?? Semua tgh busy, termasuklah 'Raja Sehari' pun..mcm2 ragam saudara-mara ni..dgn makanannya,make-up nya,bajunya..bla..bla..bla...dapat rasa kemeriahan kenduri tu walau duk jauh pun...semuanya tgh melawa-lawa dgn pakaian masig2..ada yg sakit kaki pun usaha jugak nk ke kenduri nih..aduihh..maybe ada yg kena marah,ada yg tak puas hati sesama saudara/jiran,dn bla..bla..bla..=)


Di sebalik happiness, ada terrible sadness..masing2 diri org lh kn..hati xsama..ada yg nk menunjuk,ada yg menyuruh,ada yg ter'lebih' emosi,ada yg tak blh 'jaga' mulut sndiri, aduh,..,gi mana sih?
Itu lah kehidupan duniawi..pelbagai ragam manusia di dunia ni..Subhanallah,Allahuakbar,Masya-Allah..hebatnya ciptaan Allah yg Maha Esa...SubhanAllah...


Yang buruk tu, kita betulkan..kalau yg baik tu kita contohinya..Manusia ni kadang2 tak sedar akan kekurangan dirinya. Mereka rasa mereka yang terbaik. Tapi Allah itu satu. DIA akan tunjukkan jika kita buat salah atau tak jujur. Allah maha mengetahui baik dalam mahupun luar. Kita saja jgn lupa bahawa Allah sentiasa melihat dan mendengar bisikan hati.


Astaghfirullahal'azim...


Yang penting ikhlas...=)















No comments:

Post a Comment