Monday, January 24, 2011

feeling hurt??

sometimes our heart had been torn apart..and it is really2 hurt...
sakit kan bila hati sakit?? bukan 'sakit hati' ye...
tp itulah ujian buat hati kita. mungkin dah lama hati ini tidak terluka..sekali-skala x salah kan untuk berasa sakit? pasti ada hikmah yg besar selepas itu..cuma sepanjang tempoh sakit tu nk hilang je rasa terseksa..pedihnya di dada sampai rasa nk tekan2 dada kita..rasa nk menangis sangat2..hilang semangat..rasa nk tidur je...

Tapi.....

pernah x kita terfikir untuk memujuk hati kita dengan membaca al-Quran..mentadabbur kalam Allah yg Maha Agung? biasanya, kita biasanya mencari hiburan dunia untuk menghillangkan rasa sedih mahupun stress...so, jom kita try bersama selepas ni untuk memikirkan Quran first before fikir hal2 duniawi yg lain..or maybe kita solat sunat dulu,then baru baca Quran..or..kita baca Quran, lepas tu kita gi jalan2 kat luar,amik angin, tgok alam ciptaan Tuhan...sedapnya...:)

4 comments:

  1. jarang sekali untuk kita memujuk hati dengan al-Quran, berbanding layan lagu dan jalan2 tenangkan pemikiran.. :(
    muhasabah diri sendiri

    ReplyDelete
  2. sama lah..muhasabah untuk diri sendiri jugk..

    ReplyDelete
  3. bila kita sudah melalui kesedihan itu...kita akan terkenangkannya kembali...kemudian kita akan terfikir, "alhamdulillah kesedihan itu sudah berlalu, dan memang benar ada hikmahnya." Kesedihan yang dirasai mengingatkan kita bahawa kita ini masih lagi manusia...;)

    ReplyDelete
  4. to Anonymous

    Alhamdulillah..:) terima kasih byk2 ats perkongsian yg insyaAlah membantu sy untuk sentiasa bersangka baik dengan Allah dn berusaha untuk terus kuat menempuh segala ujian dan kesedihan yg mendatang..

    betul..hikmah yg dicari kita akn dapat selepas kita tenang dn mengingat kembali apa yg telah kita lalui..alhamdulillah..:)

    ReplyDelete